Erdei iskolában jártunk

Ebben a tanévben is sikerült megvalósítanunk e tervezett erdei iskolás kirándulásokat. Ősszel az ötödik évfolyam, tavasszal a hatodik évfolyam látogatta meg az erdőt. A Hubertus erdei iskola épületében tartjuk meg az első három órát. Itt elemezzük az aznapi időjárást, az aktuális évszak jellegzetességeit, a növény és állatvilág pillanatnyi képét. A tanulók feladatokat kapnak, megtervezzük az aznapi kirándulás útvonalát és látni-megfigyelni valóit. Megbeszéljük az erőben éppen zajló erdészeti munkálatok szükségességét, a fakitermelésről, erdőgazdálkodásról, vadvédelemről, de a vadászatról is szó esik. Ezután következik a délutánba nyúló túra. Kirándulás közben meg-megállunk, a tanulók jegyzetelnek, gyűjtögetnek (termések, gombák, falevelek kerülnek a zsákokba). Nagyítóval megvizsgáljuk a pocsolya vizet, a mohákat, apró férgeket, távcsővel a madarakat próbáljuk beazonosítani. Földrajzi ismereteiket is hasznosíthatják, hiszen a kőzetgyűjtés, kőzethatározás, térképolvasás rendszeresen sorra kerül. Visszatérve az erdei iskola épületébe összegezzük az aznapi tapasztalatokat, feladatlap kitöltésével ellenőrizhetik a gyerekek megszerzett tudásukat. A következő biológia földrajzórákon felhasználjuk a látottakat, beépítjük a tananyagba. A természet folyamatainak élőben történő megfigyelése, így a tanóra „szabadban való” megtartása nemcsak tartalmasabb, élményszerűbb, de a diákok friss levegőn töltött napja kihat az egész hetükre, mentális egészségükre.